Sabtu, 2 Mac 2013

Apa yang perlu ada di tempat tidur....


salam semua...
disaat hatiku sayu melihat kawan-kawn lain pulang ke kampung halaman...
(ceh ayat...)
aku dengan rajin dan lancar menghupdate blog ini...
takut bersawang..
(bak kata c kina...)

so...
refer tajuk...
antara benda yang ada di sekeliling aku di tempat tido....


1. Bantal
opkos la bantal....
mak bantal... bapak bantal.. anak bantal...n bantal busok...
(heheheheheh da tua pun mc lagi mau bantal busok...)
n tak lupa juga...
c panda, barney n mashimaru...
c froggy tu c nia punya...
kenapa ianya penting???
sebab ...melenakan tido.... and leh lempar @ baling kat kawan sebelak A.K.A rumate saya...



2. Surah YASSIN...
(n tak lupa juga.. baca doa tido sebelum tido....)
tujuannya... pikir sendiri..
:) 
peace...(angkat 2 jari..)



3. torch light @lampu picit @ lampu sulu
ni persediaan jak...
mana la tau.. kot-kot black out ka...
hehehehehe
(maka-maka.. kalu da tido tu opkos la black out.. sebab da pejam mata)



4. losyen...
 well.. as a wanita...
(ceh.. perasan)
benda ni patut sentiasa ada...
just to prevent daripada kulit kering...
tapi.. aku pakai bila aku rasa mau pakai.. 
hehehehehehehe


5. Vicks..
sebabnya... aku kalu malam.. idung ku pandai datang flu...
so.. untuk mengelak dari idung tersumbat...
aku perlukan VICKS...
dan lagi... petua baru...
dari auntie aku...
if batuk...
try la sapu viks di tapak kaki... time malam (sapu sebelum tido)
pastu pakai stokin...
Insyallah.. sembuh...



6. stokin..
hehehehehe..
benda ni pun penting juga...
sebab aku ni spesis yang besa tido guna stokin..
(pelik kan???)
hehehehe...
tujuannya untuk mengelakkan daripada di landa rasa sejuk yang berlebihan...


p/s... anda pula bagaimana????
tepuk dada... tanya selera...
^____________________________________^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan