Sabtu, 27 Disember 2014

my job v.s airport

As salam and selamat tengah malam

Setelah sekian lama mendiamkan diri, 
aku gagahkan juga la diri ini untuk menghadap komuter eh salah kmputer 
At least selama hampir 9 bulan aku tak hupadte aku berjaya juga merajinkan 
diri mlm ni....
(Che bajet ramai follower) 
heheh

Today i want to story mory why i like my job 
and why i like to go there.... airport 

Ada orang pernah tanya aku, kenapa pilih kerja nurse.... 
minat?Or any reason yang suitable...
bila ada hamba ALLAH bertanya macam tu aku hanya mampu tersenyum 
  Ada juga yang cakap kerja ni mengelikan... and yang sewaktu dengannya 
 Just want to highlight, mula2 tu aku memang tak minat jadi misi 
tapi bila da study minat tu telah berjaya dipupuk 
and now hospital has become my second house 
tambah-tambah lagi bila dapat melihat pesakit sembuh 
dapat peluang untuk meneruskan hidup sebagai khalifah di 
muka bumi ini
At the same time, di sinilah juga aku dapat lihat tangisan 
keikhlasan memohon doa dan keampunan 
 Daripada TUHAN 


Baru-baru ni aku telah jumpa satu tempat lepak yang best 
(Maybe bagi aku ja la)
aku suka lepak di airport
maybe sebab aku suka tengok kapal terbang 
(Almaklumla dulu teringin jadi stewards)
lagi satu, hati aku rasa happy ja dapat tengok kapal tu terbang 
 Why i like airport? Ya tempat tu sesak and ramai orang 
tapi ingat, di airport ni la kita dapat 
melihat tangisan ikhlas tulus yang lahir dari hati orang 

p/s aku pun tak paham apa yang aku update 
 Duduk depan cermin, renung2
(Muhasaba diri)



Marilah kita bantu mangsa banjir... 
pray for MALAYSIA 
Pray for Pantai Timur

Kbaiiii wasalam



Tiada ulasan:

Catat Ulasan